Rebranding marki
Infoshare
Klient: Infoshare
Branża: Nowe technologie
Czas realizacji: 12 miesięcy
Rok realizacji: 2018
Zespół: Kamil Walecki – strategia
Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art-direction
Karolina Godlejewska – identyfikacja wizualna
Wszystko zaczęło się 12 lat temu od 1 sali na uczelni, 1 tematu i 400 uczestników. Obecnie Infoshare to 9 scen, 4 główne obszary tematyczne i średnio 6000 uczestników – czyli największa konferencja w swojej kategorii w Europie Środkowej. Jednak bycie największym przestało wystarczać – rewizja i odświeżenie stały się niezbędne.
Cały proces zdecydowaliśmy się przeprowadzić w duchu open rebranding, aby zapewnić transparentność i zaangażowanie odbiorców w kształtowanie nowego wizerunku. To zachęta do prototypowania rozwiązań oraz weryfikacji zmian. Dla samej komunikacji zmian stworzyliśmy ideę kreatywną "RE:Infoshare".
Przeprowadziliśmy warsztaty oraz liczne konsultacje. Podczas wydarzenia sięgnęliśmy również po mniej konwencjonalne metody – "responsywne ścianki". Badaliśmy także zachowania i potrzeby odbiorców, które pozwoliły sformułować tezy strategiczne. Konsultacje na etapach strategii oraz projektów wstępnych dały natomiast odbiorcom bezpośredni wpływ na kształt zmian.
Dzielenie się, rzucanie światła na istotne informacje oraz mnożenie efektów poprzez różnorodność – to protypy założeń strategicznych. Wizualizacja trzech idei przewodnich pozwoliła zrozumieć alternatywne oblicza marki i ich wpływ np. na działania wizualne.
Marka Infoshare jest obecna na bardzo wielu różnorodnych polach – od ekranu smartfona po wielką przestrzeń eventową z szeregiem scen i oznakowań. Powinna być widoczna i rozpoznawalna nie tylko za sprawą logotypu. Sam znak stanowi więc istotny fundament zmiany, ale jednocześnie mały elementem większego systemu graficznego i komunikacyjnego.
Zmiana logotypu bazuje na uproszczeniu formy graficznej oraz odświeżeniu kolorystyki. Geometryczne, a miejscami eksperymentalne formy liter tworzą znak nowocześniejszy, odważniejszy oraz bardziej związanym z technologią. Charakterystyczna czerwień Infoshare stała się jaśniejsza i bardziej nasycona – marka zyskała sporo wigoru i drugą młodość.
Poza logotypem, codzienna identyfikacja korzysta z wielu innych elementów podtrzymujących charakter marki: typografii, kolorystyki, ikon, charakterystycznego patternu. Nowa linia wizualna Infoshare jest wypadkową między unowocześnieniem marki, a zachowaniem cech, które zakorzeniły się trwale w jej tożsamości. Komunikacja zbudowana została wokół idei dzielenia się tym, co wartościowe – stąd hasło przewodnie "Share what is worthy".
Jednym z fundamentów, który zapewnia poczucie ciągłości marki jest zachowanie dominującej roli koloru czerwonego. Nowej jakości i dynamiki dostarczają natomiast jaskrawe, turkusowe elementy. Obie barwy wchodzą w interakcję zarówno na płaszczyźnie wizualnej jak i znaczeniowej – spotykają się, tworzą punkty styku oraz części wspólne.