Rebranding marki
Grupa Pracuj
Klient: Grupa Pracuj
Branża: Nowe technologie
Czas realizacji: 8 miesięcy
Rok realizacji: 2016, 2018
Zespół: Ewelina Orłowska – logo, identyfikacja wizualna
Adam Ignaciuk – identyfikacja wizualna
Grupa Pracuj jest wiodącym innowatorem i twórcą rozwiązań w zakresie e-rekrutacji i zarządzania e-HR. 600+ pracowników, 14 biur w Polsce i na Ukrainie, 4 wiodące marki oraz 35 tys klientów z 40 krajów. Liczby Grupy mówią same za siebie.
Na etapie projektów wstępnych zostało przedstawionych kilkadziesiąt unikalnych koncepcji. Oczekiwania klienta zostały sprawdzone wizualnie pod wieloma względami. Wewnętrzna selekcja przeprowadzana na podstawie przyjętych wcześniej założeń zakończyła się wyborem kilku koncepcji o największym potencjale.
Nowe logo marki jest dynamiczne zarówno pod względem formy jak i kolorystyki. Odzwierciedla zwinność organizacji oraz jej aktualną, unikalną pozycję na rynku. Mimo odświeżenia, zmiana stanowi ewolucję dotychczasowego znaku, zachowując rozpoznawalność symbolu marki.
Poprawne zarządzanie nowym wizerunkiem umożliwia księga marki. Poza szczegółową dokumentacją znaku, zawiera ona także dokładne wytyczne dotyczące innych elementów identyfikacji wizualnej – takich jak kolorystyka, typografia, ikony, pattern oraz budowa layoutów.
Zadbaliśmy, aby marka, która tak dużą uwagę przywiązuje do ludzi, komunikowała się w adekwatny sposób także na płaszczyźnie wizualnej. Materiały graficzne posiadają odpowiednią dynamikę i witalność – zachęcają do bezpośredniej interakcji.
Określenie i poleganie na głównych wartościach marki było kluczowe dla opracowania spójnego wizerunku marki – zarówno pod względem wizualnym jak i komunikacyjnym.
Na podstawie ikon powstał także dynamiczny pattern. Dosłownie łączy on graficznie wartości zakodowane w ikonach. Mimo syntetycznej, technologicznej formy przywołuje także organiczne skojarzenia – i zgodnie z przyjętą strategią ożywia materiały graficzny marki.