Branding marki
Skòma
Klient: Skòma
Branża: Spożywcza i gastronomia
Czas realizacji: 4 miesiące
Rok realizacji: 2018
Zespół: Bartek Kotowicz – strategia
Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art-direction
Karolina Godlejewska – identyfikacja wizualna
Skòma to nowa marka na rynku wyspecjalizowanych usług doradczych i pozaszkolnych form edukacji dedykowana branży spożywczej i gastronomicznej. Wyróżnia ją świeże podejściu do tematu, chęć zerwania z branżowymi konwenansami – zarówno na płaszczyźnie merytorycznej jak i wizerunkowej. Wizerunek marki zgodnie ze strategią miał budzić skojarzenia z innowacyjnym i biegłym w nowych technologiach projektem, z pogranicza food oraz tech.
Skòma – czyt. „skłema” – w języku kaszubskim oznacza apetyt. Choć nazwa odwołuje się do lokalności, budzi jednak mocno skandynawskie skojarzenia. Odzwierciedla to międzynarodowy i aspiracyjny charakter marki: kieruje ona bowiem swoje usługi do osób i organizacji, które mają apetyt na rozwój i lepszą przyszłość.
Kierowani ideą przełamywania schematów, przedstawialiśmy serię różnorodnych projektów wstępnych spoza strefy utartych skojarzeń. Wszystkie propozycje cechowała prostota formy oraz niedosłowność w sferze znaczeniowej.
Finalnie zwyciężyła koncepcja znaku literniczego. Minimalizm i elegancję formy uzupełniają organiczne zaokrąglenia oraz charakterystyczny akcent nad literą "ò". Niedosłowność i powściągliwość logotypu równoważy odrobina dynamiki i naturalnej łagodności.
Koncepcja linii wizualnej bazuje na opracowanym logotypie. Odważnie skadrowane, wypełnione kolorem litery znaku stanowią dynamiczne tło dla treści poszczególnych materiałów marki. Charakter graficzny całości balansuje pomiędzy światem nauki oraz zmysłowego poznawania – wiedza przekazywana jest ze smakiem.
Ikony zaprojektowane zostały na bazie najbardziej rozpoznawalnych cech znaku. Zawierają zarówno ostre krawędzie, łagodne zaokrąglenia oraz charakterystyczne otwarcie formy zawarte w literze „A” logotypu marki.
Koncepcja znalazła swoją kontynuację także w drukach akcydensowych. Zarekomendowany klientowi naturalny, matowy papier z porowatą teksturą znakomicie uzupełnia projekt. Stanowi doskonałą przeciwwagę dla nowoczesnej, minimalistycznej formy graficznej druków.