Rebranding marki
GFKM
Klient: GFKM
Branża: Edukacja
Czas realizacji: 6 miesięcy
Rok realizacji: 2017
Zespół: Bartosz Kotowicz – strategia
Adam Ignaciuk – logo, identyfikacja wizualna, art-direction
Gdańska Fundacja Kształcenia Menedżerów (GFKM) jedna z największych i najbardziej doświadczonych firm szkoleniowych w Polsce, zaprosiła nas do projektu, którego początkowym celem było delikatne odświeżenie znaku. Z czasem projekt przybrał jednak znacznie szerszą formę. Roczna, ścisła kooperacja z organizacją zaowocowała dużymi zmianami i dotknęła wszystkie komunikacyjne aspekty jej funkcjonowania.
Nowy znak bazuje na dwóch metaforach. Pierwszą z nich jest glob, co stanowi nawiązanie do starego logo. Przybiera on jednak mocno abstrakcyjną formę. Drugą jest tzw. rozszerzający się kadr. Stanowi on metaforę rozszerzania się fragmentarycznego spojrzenia na rzecz pełnej perspektywy. Nowy znak marki GFKM stał się podstawą do stworzenia spójnej architektury marki.
Nowy język marki GFKM odzwierciedla obecny charakter organizacji oraz jej aspiracje. Rozszerzanie perspektywy na wyzwania biznesowe to obietnica marki, wokół której postanowiliśmy tworzyć całą komunikację. Za jej pomocą chcemy pokazać, że GFKM pomaga swoim klientom spojrzeć na siebie i swoje organizacje w pełny sposób.
Linia wizualna stanowi kontynuację idei zawartej w logo. Podstawą dla wyglądu wszystkich elementów identyfikacji jest forma sygnetu, typografia wywodząca się z logotypu oraz konsekwentnie stosowana, ograniczona i zdecydowana paleta kolorystyczna.
Ikony zaprojektowane zostały w oparciu o charakterystyczne cechy sygnetu. Zbudowane są z jednej grubości lini i zawierają analogiczne do sygnetu ścięte narożniki.
Elementy sygnetu mogą być stosowane jako wizualna „klamra”, cudzysłów, do podkreślenia komunikatów tekstowych. Ich rozłączenie
symbolizuje poszerzanie perspektywy, daje wrażenie głębii oraz różnicy odległości.
Współpraca z GFKM w zakresie identyfikacji dotyczyła stworzenia akcydensów, folderów, katalogów oraz innych nośników marki.
System layoutów skonstruowany jest w oparciu o sygnet marki. Zawarcie ściętego narożnika sygnetu pozwala nadać materiałom graficznym indywidualne cechy marki.
Kolorystykę marki tworzy zestaw jasnych, świetlistych kolorów. Nadają one marce świeżości, tworzą także doskonałe tło, na którym w sposób atrakcyjny i jednocześnie czytelny mogą być prezentowane treści.
Design to także użyteczność. Dlatego zaprojektowane przez nas materiały cechują się przejrzystością treści oraz wyważeniem pomiędzy atrakcyjnością a zrozumiałością formy graficznej.
Ciągłość i poprawność komunikacji jest także wynikiem odpowiedniej standaryzacji. Zebranie i opisanie najważniejszych zasad w przystępny sposób w manualu ma na celu wzmocnienie pożądanej spójności.
Nowy branding stopniowo jest wdrażany. Pierwszą okazją do zaprezentowania elementów nowego wizerunku była Inauguracja i Graduacja Programów Executive MBA w Gdańsku.
Logo
Identyfikacja wizualna