Branding marki
Instytut Produktów Regionalnych
Instytut Produktów Regionalnych prowadzi działalność na rzecz rozwoju rynku produktów regionalnych i budowania kultury ich konsumpcji. Celem naszej współpracy było opracowanie podstaw marki, które będą odzwierciedlały nowoczesność organizacji a zarazem tradycyjność branży, którą reprezentuje. Tradycja miała zostać jednak zobrazowana w unikalny sposób bez typowych nawiązań do ludowości czy folkloru.
Symbol znaku, kojarzy się z łączeniem wielu elementów w jedną sprawnie działającą strukturę. Początek nazwy jest wyśrodkowany w stosunku do symbolu, dzięki czemu można dopatrzyć się w tej
kompozycji drzewa. Symbolu tradycji, stabilności oraz powagii. Proponowana kolorystyka opiera się na żywym oraz pełnym powagi fiolecie jak i stonowanym kolorze złotym.
Złożona budowa logo pozwoliła na stworzenie dodatkowych znaków, które odzwierciedlają najważniejsze cele działalności Instytutu Produktów Regionalnych.
Głównym motywem przewodnim linii graficznej jest wzór stworzony z elementów zaczerpniętych z sygnetu. Tworzy on splot sznura, który odzwierciedla wartości marki takie jak: współpraca oraz siła. To także symbol pokazujący łącznie różnych środowisk w jeden organizm.
Motyw przewodni znalazł również zastosowanie przy tworzeniu ikonografii. Stworzone o jego oparciu ikony charakteryzują się unikalnością i wraz z pozostałymi elementami tworzą spójną tożsamość wizualną marki.
Logo
Identyfikacja wizualna